We leven in een tijd waarin op internet zitten een groot gedeelte van het dag vervuld voor veel mensen. Mensen kopen producten en diensten, zoeken informatie, kijken filmpjes en nog veel meer. Alles is tegenwoordig internet. Een belangrijk gedeelte van het internet zijn de zoekmachines. Zoekmachines zoals Google worden door miljoenen mensen gebruikt om op zoek te gaan naar wat zij nodig hebben. De termen die mensen gebruiken heten de zoekwoorden. Een online marketing bureau heeft overzicht welke zoekwoorden voor bepaalde onderwerpen worden gebruikt. Door dit inzicht kunnen zij daarop inspelen. Wat online marketing bureaus doen is SEO Optimalisatie – Search engine optimization. In het Nederlands heet dat zoekmachine optimalisatie en het wordt gebruikt om websites hoger te laten ranken binnen organische zoekresultaten van Google. De organische zoekresultaten zijn de uitkomsten die Google geeft op de zoekwoorden. Hoe hoger u daarin staat met uw website hoe vaker deze wordt aangeklikt waardoor de traffic op uw website oploopt en daarmee uw naamsbekendheid en in veel gevallen ook uw omzet.
Doe de gratis SEO Check!
Onderdelen van SEO Optimalisatie
SEO Optimalisatie is een relatief jong begrip in de marketing. Net als online marketing zit het nog in zijn pubertijd. Er zijn handleidingen maar iedereen interpreteert het op zijn eigen manier en dat is goed. Omdat het een creatief gedeelte is van online marketing is het belangrijk voor iedere website een eigen draai te geven aan het proces. Een goed uitgedachte strategie en duidelijk in kaart brengen wat het bedrijf wilt overbrengen is de eerste stap. Een tweede stap is de strategie tot uitvoering brengen. Tot slot moet het daarna worden onderhouden en geëvalueerd worden. Dit is een proces wat blijft doorlopen. Bent u geïnteresseerd in SEO Optimalisatie en wilt u weten wat dit nog meer inhoudt? Neem dan contact op met een online marketing bureau.